Updated : تیر ۲۱, ۱۴۰۰ in دسته‌بندی نشده

سفر ۲۷ هزار خارجی به ایران برای درمان

به گزارش ایسنا، صدور ویزای توریستی ایران از فروردین‌ماه ۹۹ پس از همه‌گیری کرونا و بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی، متوقف شد، اما صدور ویزای درمان و تجارت ادامه پیدا کرد. طبق آماری که گمرک داده است در سال گذشته چهار میلیون و ۳۴۳هزار و ۱۶۳ مسافر به کشور وارد شدند که سه میلیون و ۳۰ هزار و ۴۶۴ نفرشان ایرانی و ۵۱۲ هزار و ۶۹۹ نفر مسافر خارجی بودند.

با ادامه توقف صدور ویزای توریستی ایران که هنوز اجازه ستاد ملی کرونا را برای رفع محدودیت نگرفته، گردشگری ورودی ایران فعلا به حوزه درمان و سفرهای تجاری محدود شده است. ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در جلسه ارائه گزارش عملکرد این معاونت که همزمان با روزهای پایانی دولت و استقرار نماینده سیدابراهیم رئیسی ـ رییس دولت سیزدهم ـ در این وزارتخانه برای انتقال امور به دولت و کابینه بعد، برگزار شد، گفت: ۲۷ هزار نفر در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ با عنوان گردشگری سلامت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کشورمان سفر کردند.

منشور حقوق گردشگر تهیه شد

او همچنین از تهیه منشور حقوق گردشگر خبر داد و افزود: از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری این منشور را آماده کردیم. منشور کاملی است و در سه موضوع حقوق گردشگر، حقوق جامعه محلی و حقوق ارائه‌کننده خدمات گردشگری در نظر گرفته شده است.

تیموری ادامه داد: در چهار سال گذشته دو سیاست اصلی را مدنظر قرار دادیم. در بُعد بین‌المللی رفع تردید سفر به ایران را انجام دادیم و روی کشورهای منطقه متمرکز شدیم. این موضوع موجب شد تا تعداد گردشگران خارجی افزایش پیدا کند. سیاست بعدی ما در عرصه داخلی، توزیع سفر در سطح جغرافیایی کشور بود و آن را به عنوان سیاست اصلی انتخاب و دو برنامه برای آن اجرا کردیم؛ یکی تنوع محصولات و دیگری ساماندهی رویدادها در تقویم بود.

وی گفت: استراتژی بازاریایی را با همکاری دانشگاه تربیت مدرس آماده کردیم و در ۳۵ شاخص اصلی، اطلاعات را جمع‌آوری و بازارهای هدف را مشخص کردیم. همچنین استانداردسازی تبلیغاتی را در نمایشگاه‌های بین‌المللی در خصوص تولید محتوا انجام دادیم  و اطلاعات به‌روزرسانی شد و برای گردشگری فرهنگی و ‌تاریخی، ‌ سلامت، روستایی، کشاورزی و… محتوای موضوعی تهیه و چارچوب و شیوه‌نامه برای آن‌ها را آماده کردیم.

تیموری یادآور شد: در سند راهبردی گردشگری برای ۲۴ دستگاه ۷۲ حکم گرفتیم، این احکام روابط دستگاه گردشگری را با دستگاه‌هایی که به عنوان فرابخشی در این صنعت نقش دارند، مشخص می‌کند.

لیلا اژدری ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ـ نیز با اشاره تمرکز بازاریابی ایران روی جذب گردشگر اروپایی در گذشته، اظهار کرد: در چهار سال اخیر به سمت نقشه راه برای توسعه گردشگری رفتیم و برای نخستین‌بار به شکل علمی بازارهای هدف را با اولویت بازارهای منطقه تعریف و روی آن کار کردیم و نتایج خوبی به‌دست آوردیم. به‌طوری‌که تبلیغات‌مان نیز به سمت این بازارها رفت.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید