Updated : آذر ۰۵, ۱۳۹۹ in دسته‌بندی نشده

مسیر ورود به پویش آجر به آجر/پیوستن۱۵۰ هزار نفر از خیرین به پویش

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بسته های تحولی مرتبط با نوسازی مدارس اظهارکرد: براساس آنچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین سند زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری پیش بینی کرده است، بسته تحولی مشارکت‌های مردمی و طرح “آجر به آجر” مدنظر است.


وی افزود: اجرای زیر نظام‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف برای وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های ذیربط آن تعریف شده است. بر این اساس سازمان نوسازی مدارس کشور با توجه به ماموریت‌های خود به عنوان مسئول اجرای زیر نظام تامین فضا و تجهیزات در قالب دو طرح تحولی «بسته مشارکت‌های مردمی» و «نظام مکان‌یابی مدارس» را در دستور کار امسال خود قرار داده است.


رخشانی‌مهر با تاکید براینکه طرح “آجر به آجر” که در شورای عالی آموزش و پرورش  به تصویب رسیده و با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد گفت: در کنار طرح “مکان‌یابی مدارس” که به عنوان یکی از بسته تحولی آموزش و پرورش  برای سال جاری  معرفی شده است؛ در راستای گسترش مشارکت‌های مردمی در حوزه تعلیم و تربیت و تامین فضاهای آموزشی آموزش و پروش با هدف هم‌افزایی و جمع‌سپاری استفاده از کمک‌های اقشار مختلف مردم طرح «آجر به آجر» را نیز طراحی کردیم تا هر فرد با هر اندازه سرمایه، بتواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کند.


به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، پویش مردمی آجر به آجر ذیل برنامه تحولی توسعه مشارکت‌های مردمی با هدف جمع‌آوری کمک‌های خرد برای مدرسه سازی و ترویج فرهنگ کار خیر شکل گرفته است.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: پویشی در سراسر استان‌های کشور به تدریج فعال شد و استان‌های مختلف کشور در سه گروه با توجه به ظرفیت‌ها و برنامه‌های ارائه شده به ترویج و توسعه آن می‌پردازند تا هر فرد خیرخواهی حتی با کوچکترین سرمایه فرصت پیوستن به جمع بزرگ و کریمانه خیرین را داشته باشد.


وی با بیان اینکه این طرح برای توسعه مشارکت اقشار مختلف مردم تدوین شده است عنوان کرد: این طرح با جذب هزینه‌های بسیار اندک مردمی، انقلابی در مدرسه‌سازی به پا می‌کند و گستره وسیعی از مخاطبان خود را شناسایی کرده و این گروه‌ها را به سمت ورود به این اقدام حسنه سوق می‌دهد.


رخشانی‌مهر با عنوان اینکه بسته اجرایی تحولی آجر به آجر متمرکز بر دو محور «فرهنگ سازی» و «جلب مشارکت‌های مردمی» است، گفت: نشر فرهنگ کار خیر در توسعه فرهنگ مدرسه سازی چه بسا مهم‌تر از خود امر مدرسه سازی است و اثرات فرهنگی و تربیتی آن در جامعه بسیار گسترده تر و ماندگارتر است.


وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود به مسیر ورود برای پیوستن به پویش آجر به آجر اشاره‌ای داشت و افزود: اجرای طرح آجر به آجر از اوایل امسال کلید خورد و با راه‌اندازی سایت مهر مدرسه به نشانی  http://mehrmadrese.ir/ و کد دستوری #۲۴* امکان شرکت در این پویش مردمی محقق شده و امکان مشارکت از طریق سایت و ربات  http://ajorbajor.ir/  نیز فراهم شده است.


به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، تاکنون خیرینی با اعتبارات خرد حتی به اندازه یک هزار تومان به این پویش پیوسته‌اند و در پویش عاشورایی مهر را با محرم آغاز کنیم، مجموعا حدود ۱۵۰ هزار خیر در این پویش مشارکت کرده‌اند.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: در پویش آجر به آجر صرفا کمک‌های نقدی مورد توجه نیست و خیرین با ورود به سامانه مذکور می‌توانند از طریق اهدای زمین و مستغلات یا تجهیزات ساخت مدرسه در این مسیر گام بردارند و از روند ساخت مدرسه‌ای که در ساخت آن کمک می‌کنند هم مطلع شوند.


انتهای پیام

پاسخی بگذارید